Köp- och leveransvillkor

 

Priser

Moms ingår i priset med f.n. 25%.
 

Betalningsalternativ

- Klarna Checkout

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ. Se https://checkout.klarna.com/legal/swe/sv-se/generic.html (Länken öppnas i nytt fönster) för kompletta villkor gällande Klarna Checkout.
 

- Klarna Faktura
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid - alltid 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.
 

- Klarna Konto
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
  • Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
  • En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
  • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

Läs mer: Allmänna villkor
Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation 
 

- Kortbetalning / Certitrade
Du betalar med ditt Visa eller Mastercard via Certitrade / Euroline 100% säkert. All information är krypterad med SSL - 128 bit. Pengarna reserveras på Ditt konto och dras vanligen inom 24 timmar från Du lagt Din beställning. Alla transaktioner genomförs enligt den nya säkerhetsstandarden 3D-Secure.
 

 

Leveranstid

Normal leveranstid är cirka 3 dagar. Under högsäsong kan det ta längre tid.

 

Leveranssätt

Vi skickar beställningar som paket med DHL. 
Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

 

Frakt

Fraktkostnaden för en beställning är 59kr.

 

Reklamation och returrätt

Det är alltid garanti på de produkter du köper (1 år). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Du betalar själv returfrakten. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.

 

Ångerrätt

Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. (Gäller ej vid special beställda varor) Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se

 

Skador på paket och ej uthämtade paket

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dgr), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

 

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

 

SMS-utskick

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

 

Byte & Retur

Returrätt
Vi vill självklart att du ska vara nöjd med din vara och ha möjlighet att öppna förpackningen och titta närmare på produkten. Om varan inte är som du föreställt dig har du 30 dagars öppet köp när du handlat hos oss.

Vid byte eller retur ska varan skickas i originalskick. Varan ska vara oanvänd och ha med originalförpackningar samt etiketter. Skriv eller klistra inte något på originalförpackningarna, som t.ex. skokartonger då dessa ska tillbaka till oss i ursprungligt skick.

På grund av hygieniska skäl godtar vi inte returer av:
Underkläder
Badkläder

Vid retur, följ nedanstående steg:

Fyll i retursedeln som du hittar här och lägg ner tillsammans med varorna du önskar returnera i emballaget du mottog dina varor i eller i annan förpackning. Förslut väl. Om du inte kan skriva ut en retursedel kan du skriva ner samma information på ett papper och bifoga.

Skicka varan med retursedeln till: ZINKO Collections AB | Norra Järnvägsgatan 29 | 827 32 Ljusdal.

OBS! Du som kund har ansvaret för att din retur når oss. Be ditt ombud om kvitto när du lämnar in paketet.

 

Vid retur och byte står du som kund endast för returkostnaden, vid byte står vi för fraktkostnaden tillbaka till dig. 


Har du handlat din vara på kampanj som nu utgått?
Kontakta vår kundtjänst så hjälper de dig att justera priset i efterhand på din nya beställning.

Har ni mottagit min retur?
Det tar generellt 7-10 dagar för en retur att nå vårt lager samt hanteras. Observera att vid rea och kampanjperioder kan det dröja någon dag extra på grund av fler returer än vanligt.
Du får alltid en bekräftelse via mail så fort din retur är mottagen och hanterad.

Återbetalning
Alla våra beställningar kommer in via Klarna Checkout.

Vid registreringen av din retur meddelar vi Klarna om detta.

Om du valt vanlig faktura som betalsätt kommer du att få en korrigerad faktura skickad via e-post.  Om du har returnerat hela din order, så tar vi givetvis bort hela din faktura. Har du redan hunnit betalat din faktura, så kommer Klarna att kontakta dig för en återbetalning.

Om du har valt att betala med kort eller genom direktbetalning via din bank kommer Klarna att kontakta dig för en återbetalning.

Klarna reserverar sig för att en återbetalning kan ske inom upp till 14 dagar efter registrerad retur men oftast tar det endast några bankdagar.
 

 

Produkter
Övrigt